Preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi
1. Vispārējie nosacījumi
1.1.
Šie preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi (turpmāk – „Noteikumi”) paredz
vispārējos interneta veikala www.krippu.com/e-veikals (turpmāk – „E-veikals”) nosacījumus. Noteikumi ir
piemērojami, ja Pircējs izvēlas, pasūta un iegādājas E-veikalā piedāvātās
preces vai jebkādā citā veidā izmanto E-veikala sniegtos pakalpojumus.
1.2.
E-veikals ir mazumtirdzniecības interneta veikals, kas ir orientēts uz
patērētājiem, kuri iegādājas preces personisko, ģimenes, mājsaimniecības
vajadzībām jeb nolūkam, kas nav saistīts ar to saimniecisko vai profesionālo
darbību.
1.3.
E-veikalā preču tirdzniecību organizē, pilda un ar to saistītos pakalpojumus
Pircējam sniedz SIA „Cannelle Bakery”, juridiskā adrese:
Satiksmes iela 3, Saldus, Saldus novads, LV-3801, Latvija, reģistrācijas nr.:
40003146530
, PVN
maksātāja kods :
LV40003146530
(turpmāk – „Pārdevējs”). E-veikalā tiek
pārdotas Pārdevējam īpašumā esošas preces.
1.4.
Par Pircējiem šajos Noteikumos ir uzskatāmas personas, kuras iepērkas E-veikalā
vai izmanto citus E-veikala pakalpojumus. Izmantot E-veikalu un tajā iepirkties
ir tiesības: a) rīcībspējīgām fiziskām personām, t. i., personām, kuras apzinās
savu pienākumu veikt samaksu par pasūtītām precēm, un b) juridiskām personām,
kuru vārdā rīkojas izpildinstitūcijas vai pilnvarotie pārstāvji, (turpmāk
– „Pircējs”).
1.5.
Sastādot pasūtījumu Pircējs apstiprina, ka tam ir tiesības iepirkties E-veikalā,
proti, tas atbilst Noteikumu 1.4. punkta noteikumiem.
1.6.
Kopā ar Pircēja iesniegto preču pasūtījumu šie Noteikumi kļūst par starp
Pircēju un Pārdevēju noslēgtu līgumu un ir abām pusēm saistošs juridisks
dokuments. Līgums uzskatāms par noslēgtu, ja Pircējs sagatavo un iesniedz E-veikalā
preču pasūtījumu, Noteikumos noteiktā kārtībā un termiņos veic apmaksu par to
un uz Pircēja norādīto elektronisko pastu Pārdevējs nosūta apstiprinājumu, ka
Pircēja pasūtījums ir pieņemts. Līgums ir spēkā līdz pušu saistību izpildei,
kas izriet no šī līguma. Pārdevējam konstatējot, ka Pircējam nav tiesību
iegādāties pasūtītās preces, līgums par tādu preču pārdošanu uzskatāms par
nenoslēgtu, preces Pircējam nav pārdodamas, bet par precēm samaksātā nauda
atmaksājama Pircējam 5 (piecu) darba dienu laikā no plānotās piegādes
dienas. Tādā gadījumā Pārdevējam ir tiesības no Pircējam atmaksājamās summas,
ieturēt preču piegādes izdevumus. Ja Pircējs par preču piegādi nav samaksājis
iepriekš, bet augstāk norādīto iemeslu dēļ preces nevar nodot Pircējam,
Pircējam ir jāsamaksā Pārdevējam preču piegādāšanas izdevumi, kas ir
līdzvērtīgi 5 EUR (pieciem euro). Pircējam ir arī tiesības pirms pasūtījuma
piegādes uzsākšanas vienpusēji atteikties no veiktā pasūtījuma, nosūtot e-pastu
Pārdevējam uz [email protected].
Šādā gadījumā Pircēja samaksātā nauda par pasūtījuma izpildi tiek pārskaitīta 5
darba dienu laikā uz Pircēja kontu. Šādā gadījumā Pārdevējs ir tiesīgs ieturēt
piegādes maksu no Pircējam atmaksājamās summas.
1.7.
Pircējs nav tiesīgs iesniegt preču pasūtījumu E-veikalā, ja tas nav
iepazinies ar Noteikumiem un (vai) tiem nepiekrīt. Tajos gadījumos, kad Pircējs
nepiekrīt Noteikumiem vai noteiktai to daļai, tam nebūs iespējas pasūtīt preces
E-veikalā. Pircējam, pasūtot preces E-veikalā, uzskatāms, ka Pircējs ir
iepazinies ar Noteikumiem un tiem piekrīt.
1.8.
Pārdevējs saglabā sev tiesības vienpusēji grozīt, labot vai papildināt
Noteikumus. Pircējam, iepērkoties E-veikalā, piemērojami Noteikumi, kas ir
spēkā pasūtījuma iesniegšanas brīdī un ir publicēti E-veikalā, tādēļ Pircējam
ar Noteikumiem jaiepazīstas katrā iepirkšanās reizē. Ja Pircējs pēc grozīto
Noteikumu publicēšanas E-veikalā veic pasūtījumu, uzskatāms, ka Pircējs ir
iepazinies ar jaunajiem grozījumiem un tiem piekrīt.
1.9.
Pārdevējs neuzņemas nekādu risku vai atbildību un ir no tās bez iebildumiem
atbrīvojams, ja Pircējs daļēji vai pilnībā nav iepazinies ar Noteikumiem, kaut
arī tam tāda iespēja tika sniegta.
1.10.
Ņemot vērā Noteikumu 1.2. punktu un tiecoties vispirms apmierināt
mazumtirdzniecības patērētāju vajadzības, Pārdevējs saglabā tiesības ierobežot
pirkumus, kuros ir vairumtirdzniecības pazīmes, proti, Pārdevējam ir tiesības
atteikties pieņemt un (vai) pildīt Pircēja pasūtījumu(-us), elektroniski
informējot par to Pircēju, ja Pircējs pasūta mazumtirdzniecībā neierasti
lielus preču daudzumus (neņemot vērā to, vai preces tiek pasūtītas ar vienu
pasūtījumu, vai vairākiem salīdzinoši īsā laikā iesniegtiem pasūtījumiem)
un (vai) ja Pircēja pasūtījumam(-iem) ir citas vairumtirdzniecības pirkšanas
pazīmes.
1.11.
Rodoties svarīgiem apstākļiem, Pārdevējs var uz laiku vai pavisam izbeigt E-veikala
darbību, par to iepriekš nepaziņojot Pircējam. Šādā gadījumā Pārdevējs 5 darba
dienu laikā atgriež Pircējiem viņu samaksāto naudu par nepiegādātajiem
pasūtījumiem.
2.1.
Pircējam, kurš vēlas izmantot E-veikalu un iegādāties tajā piedāvātās
preces, pasūtījuma veikšanas brīdī, ir jāaizpilda E-veikala sistēmā Pasūtījuma
anketa. Pasūtījuma anketā ir jānorāda šādi Pircēja personiskie dati: vārds,
uzvārds, elektroniskā pasta adrese, preču piegādes adrese, Latvijā reģistrēts
tālruņa numurs, citi preču piegādei nepieciešamie dati. Juridiskās personas
pilnvarotais pārstāvis vārda un uzvārda vietā norāda juridiskās personas pilnvaroto
personu un savu nosaukumu.
2.2. Pircējs
ir atbildīgs par to, lai Pasūtījuma anketā norādītie dati būtu precīzi, pareizi
un izsmeļoši. Ja mainās Pircēja norādītie dati, tam ir nekavējoties jāinformē,
nosūtot e-pastu uz adresi: [email protected].
Pārdevējs nekādā gadījumā nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies Pircējam
un (vai) trešajām personām tādēļ, ka Pircējs ir norādījis nepareizus un (vai)
neprecīzus personas datus, vai tos nav aktualizējis.
2.3. Personas
dati tiks apstrādāti, lai identificētu Pircēju, pārdodot un piegādājot preces,
izsniedzot grāmatvedības dokumentus, atmaksājot pārmaksas un/vai naudu par
Pircēja atdotajām precēm, parāda nokārtošanu, citu saistību izpildi, kas izriet
no Pirkuma līguma, un Pircējam nodrošinot piekļuvi E-veikala pakalpojumiem.
2.4.
Pircēja personas dati netiks apstrādāti tiešā mārketinga nolūkos.
3. Preču cenas, apmaksāšanas kārtība un termiņi
3.1.
Preču cenas E-veikalā un izveidotajā pasūtījumā ir norādītas Euro ar ietvertu
pievienotās vērtības nodokli 21% (divdesmit vienu procentu) apmērā. Preces
Pircējam tiek pārdotas par cenām, kas ir spēkā E-veikalā pasūtījuma
iesniegšanas brīdī.
3.2.
Preces cena neietver Preces piegādes izmaksas, kas maksājamas papildus atkarībā
no izvēlētā piegādes veida un piegādājamo Preču apmēra.
3.3. Pircējs
norēķinās par preci, apmaksājot Pārdevēja nosūtīto rēķinu. Rēķins sagatavots
elektroniski un derīgs bez paraksta. Rēķins tiek nosūtīts uz Pasūtītjumā
norādīto e-pasta adresi.
3.4.
Pasūtījuma izpilde tiek uzsākta pēc naudas saņemšanas Pārdevēja bankas kontā.
3.5.
Pārdevējam ir tiesības, iepriekš nepaziņojot Pircējam, anulēt tā pasūtījumu, ja
Pircējs nesamaksā par precēm 2 (divu) darba dienu laikā no pasūtījuma
iesniegšanas brīža.
4. Preču komplektēšana un piegādāšana
4.1.
E-veikala tirdzniecība veicama un preces piegādājamas, izmantojot OMNIVA
pakomātu vai kurjera pakalpojumus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, bet piegāde
citur pasaulē notiek, izmantojot pasta pakalpojumus.
4.2.
Par preču piegādes pakalpojumu piemērojams maksājums, kas ir norādīts E-veikala
mājas lapas sadaļā „Piegāde” un ir spēkā preču pasūtījuma iesniegšanas brīdī.
Preču piegādes maksājums var būt gan fiksēts, gan atkarīgs no Pircēja pasūtīto
preču daudzuma.
4.3.
Pārdevējs pieliks visas pūles, lai Pircēja pasūtījums tiktu izpildīts pilnā
apmērā, taču nevar piešķirt un nepiešķir jebkādas garantijas. Ja pasūtījuma
komplektēšanas brīdī nav pasūtīto preču atlikuma vai preces pietiekamā
daudzumā, Pārdevējs saglabā tiesības nepiegādāt preces, piegādāt mazāku preču
daudzumu.
4.5.
Ja Pircējs par precēm ir samaksājis, Nauda par Pircēja apmaksātām un Pārdevēja
nepiegādātām precēm, atmaksājama uz Pircēja kontu ne vēlāk kā 5 (piecu)
darba dienu laikā no Pasūtījuma piegādes.
4.6.
Pircēja pasūtītās preces piegādājamas uz Pircēja Pasūtījumā norādīto adresi.
Pircējs apņemas preces pieņemt pats vai, veicot pasūtījumu, papildus
informācijas sadaļā norādīt personu, kura ir tiesīga Pircēja vārdā saņemt
pasūtījumu (attiecībā uz Pircēju – juridisko personu – šī prasība ir izpildāma
obligāti).
4.7.
Gadījumā, ja Pircējs izmanto piegādes veidu ar kurjeru un E-veikala pasūtījumā
norādītajā piegādes adresē Pircējs vai tā E-veikala Pasūtījumā norādītā persona
- saņēmējs nav atrodama, Pārdevējam ir tiesības preces nodot jebkurai citai
norādītajā adresē esošai pilngadīgai personai, bet Pircējam nav tiesību izteikt
Pārdevējam jebkādas pretenzijas par preču piegādi neatbilstošam subjektam.
4.8.
Ja preču piegāde nav iespējama Pircēja vainas dēļ vai no Pircēja atkarīgu
apstākļu dēļ (Pircējs ir norādījis nepareizu adresi, norādītajā adresē Pircējs
vai Pircēja norādīts saņēmējs nav atrodams u. c.), atkārtoti preces nav sūtāmas
(izņemot gadījumus, kad Pircējs papildus samaksā par atkārtotu preču piegādi),
bet iepriekš par precēm samaksātā nauda netiek atmaksāta.
4.9.
Visos gadījumos Pārdevējs atbrīvojams no atbildības par preču piegādes termiņu
pārkāpšanu, ja preces Pircējam netiek piegādātas vai netiek piegādātas laikā
Pircēja vainas dēļ vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ.
4.10.
Tajos gadījumos, kad preču saņemšanas laikā Pircējs ir pamanījis, ka sūtījumā
nav atbilstošā preču daudzuma vai piegādātās preces neatbilst tā pasūtītajām
precēm un tas nav norādīts rēķinā, pavadzīmē, preču pavaddokumentā vai citā
sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokumentā, Pircējam ir nekavējoties jāinformē
par to Pārdevējs.
5.1.
Visu E-veikalā pārdodamo preču īpašības vispārēji ir norādītas pie katras
preces esošajā preces aprakstā vai papildus iegūstama mājas lapas www.krippu.com sadaļā Produkti.
5.2.
Pārdevējs neatbild par to, ka E-veikalā esošās preces pēc savas krāsas, formas
vai citiem parametriem var neatbilst reālajam preču izmēram, formai un krāsai,
Pircēja izmantojamo ekrānu (monitoru) īpašību vai citu tehnisko iemeslu dēļ, kā
arī ņemot vērā saprātīgi iespējamās attēlā neatbilstības.
5.3.
Pārdevējs apņemas pārdot Pircējam preces tā, lai tam tiktu sniegta reāla
iespēja preces izmantot līdz to derīguma termiņa beigām.
6.1.
Pircējam ir tiesības izmantot atteikuma tiesības un
vienpusēji atkāpties no E-veikalā noslēgtā preču pirkšanas- pārdošanas
līguma, par to paziņojot Pārdevējam rakstiski ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit)
kalendāro dienu laikā no preces piegādes dienas. Brīvas formas paziņojumu, kurā
skaidri identificēts Pircējs (vārds, uzvārds) un pasūtījuma datums, par
atteikuma tiesību izmantošanu, vai piegādes dokumentam pievienoto atteikuma
veidlapu, pienācīgi norādot visus nepieciešamos datus, Pircējs nosūta
Starpniekam uz šādu adresi: SIA “Cannelle Bakery”,
Satiksmes iela 3, Saldus, Saldus novads, LV-3801
vai pa e-pastu: [email protected]
6.2.
Iesniedzot rakstisku paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu,
Pircējam ir ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā pēc tam,
kad ir nosūtīts paziņojums par atteikuma tiesību izmantošanu, jāatgriež prece atbilstoši
6.8.punkta prasībām un šo Noteikumu 6.6.punktā noteiktā kārtībā.
6.3.
Noteikumu 6.1. punktā noteiktās atteikuma tiesības var izmantot tikai Pircējs, kurš saskaņā ar Latvijas Republikas
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteikumiem ir atzīstams par patērētāju, t. i., fiziska persona,
kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot
preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai
profesionālo darbību.
6.4.
Pircējs (patērētājs) nevar izmantot Noteikumu 6.1. punktā noteiktās atteikuma
tiesības, ja ir konstatējams jebkurš no šādiem apstākļiem:
6.4.1.
prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
6.4.2.
patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu
dēļ nevar atdot atpakaļ;
6.4.3.
citos 2014. gada 20. maija Ministru kabineta noteikumos Nr. 255 “Noteikumi par
distances līgumu” paredzētajos gadījumos.
6.5.
Pircējs (patērētājs) ir tiesīgs pieteikt Pārdevējam prasījumu par Līguma
noteikumiem neatbilstošu preci atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības
likumam un izmantot minētajā likumā noteiktās tiesības likumā noteiktajā
kārtībā.
6.6.
Līguma noteikumiem neatbilstošo preci vai preci, attiecībā uz kuru izmantotas
atteikuma tiesības, Pircējs nosūta pa pastu vai bez maksas nodod Pārdevēja
noliktavā
Satiksmes iela 3, Saldus, Saldus novads, LV-3801
,
pirms tam vienojoties ar Pārdevēju pa e-pastu [email protected] par konkrētu preču atgriešanas un pieņemšanas laiku. Izmaksas,
kas saistītas ar preces atgriešanu, sedz Pircējs.
6.7.
Atgriežot E-veikalā iegādātās preces, Pārdevējam ir tiesības pieprasīt Pircējam
aizpildīt Pārdevēja iesniegtu preču atgriešanas formu.
6.8.
Atgriežamām kvalitatīvām precēm, attiecībā uz kurām tiek izmantotas atteikuma
tiesības, ir jābūt nesabojātām, tās nedrīkst būt zaudējušas preču pārdošanas
izskatu (nav bijis atvērts un bojāts iepakojums u. c.), lietošanas īpašības un
tās nevar būt lietotas. Precēm ir jābūt atgrieztām oriģinālā iepakojumā, tādā
pašā komplektācijā, kādā Pircējs tās saņēma, obligāti ir jāiesniedz preču
iegādes dokumenti. Ja preces nav pilnā komplektācijā, ir sabojātas, nekārtīgas
vai nav atbilstoši iepakotas, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt preces un
neatgriezt Pircējam par precēm samaksāto naudu.
6.9.
Par precēm, attiecībā uz kurām Pircējs izmantojis atteikuma tiesības, samaksātā
nauda bez piegādes izdevumiem atmaksājama uz Pircēja kontu ne vēlāk kā 14
(četrpadsmit) dienu laikā no Pircēja paziņojuma par atteikuma tiesību
izmantošanu saņemšanas dienas un dienas, kad saņemta atgrieztā prece.
Pārdevējs
visus paziņojumus sūta un citādi kontaktējas ar Pircēju, izmantojot Pircēja Pasūtījuma
formā norādīto elektroniskā pasta adresi vai telefonu.
7.2.
Pircējs visus paziņojums un jautājumus sūta un citādi kontaktējas pa e-pastu cannelle@cannelle.lv vai telefonu +371
63350084.
8.1.
Šie Noteikumi ir sagatavoti vadoties pēc Latvijas Republikas normatīvajiem
aktiem.
8.2.
Attiecībām, kuras ir izveidojušās uz šo Noteikumu pamata, piemērojamas Latvijas
Republikas tiesību normas.
8.3.
Rodoties zaudējumiem, vainīgā puse atlīdzina otrai pusei zaudējumus
Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
8.4.
Jebkurš strīds, kas rodas starp Pircēju un Pārdevēju, risināms pārrunu ceļā,
strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos.
8.5.
Ja strīdu starp Pircēju (patērētāju) un Pārdevēju nav iespējams atrisināt
pārrunu ceļā, Pircējs (patērētājs) iesniedz Pārdevējam rakstveida iesniegumu
(elektroniski iesniegtam iesniegumam nav nepieciešams paraksts), kurā norāda:
1) savu vārdu,
uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
2) iesnieguma
iesniegšanas datumu;
3) strīda būtību,
savu prasījumu un tā pamatojumu.
Iesniegumam
pievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu
pamatojošus dokumentus (ja iespējams).
8.6.
Pārdevējs 15 darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz Pircējam
(patērētājam) rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo
prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu. Ja objektīvu iemeslu dēļ
iepriekš minētajā termiņā nav iespējams sniegt atbildi uz patērētāja
iesniegumu, Pārdevējs nekavējoties rakstveidā informē par to patērētāju,
norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks sniegta, kā arī pamato šāda
pagarinājuma nepieciešamību.
8.7.
Ja Pārdevējs uzskata, ka Pircēja prasījums nav pamatots, vai ir gatavs piedāvāt
patērētājam citu strīda risinājumu, tas rakstveidā par to informē patērētāju
Noteikumu 8.6. punktā minētajā termiņā. Pārdevējam ir pienākums pamatot
patērētāja prasījuma atteikumu.
8.9.
Ja Pircēju apmierina Pārdevēja piedāvātais risinājums, strīds uzskatāms par
atrisinātu.
8.10.
Ja Pārdevējs nesniedz atbildi uz Pircēja iesniegumu Noteikumu 8.7. punktā
noteiktajā termiņā, uzskatāms, ka Pārdevējs atsakās izpildīt Pircēja prasījumu.
8.11.
Ja Pārdevējs atsakās izpildīt Pircēja prasījumu vai Pircēju neapmierina Pārdevēja
piedāvātais risinājums, Pircējs ir tiesīgs vērsties:
1) Patērētāju
tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā;
2) Patērētāju
ārpustiesas strīdu risināšanas komisijā, mājaslapa: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/pateretaju-stridu-risinasanas-komisija-0,
3) Patērētāju strīdu
risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā patērētājam
sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā
jomā ir iespējams sasaukt Patērētāju strīdu risināšanas komisiju strīda
izskatīšanai;
4) tiesā.